sağlık bakanlığı logo

Acil Servislerde İletişim Eğitimi

Acil Servislerde İletişim Eğitimi
Acil Servislerde İletişim Eğitimi BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER BÜROSU

      Bakanlığımız Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetleri ve Yurt Dışı Sağlık Birimleri Daire Başkanlığı koordinasyonunda, tüm Türkiye’de uygulanacak olan “Acil Servislerde İletişim Eğitimi” Müdürlüğümüz Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı Kamu Eğitim/Ar-Ge Birimi kontrolünde, bağlı sağlık tesislerimizde acil servis hizmeti sunulan tüm hastanelerde uygulanacaktır.

      İlk etabı, Finike Devlet Hastanesi ev sahipliğinde Finike Ziraat Odası Konferans Salonunda üç gün (24-25-26 Ekim 2018) sürecek olan eğitime, Finike Kumluca, Demre, Kaş ve Elmalı Devlet Hastanesi Acil Servis çalışanları katılacaktır. Eğitimin açılışına, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dr. Sıdıka Birgül YILMAZ, Atatürk Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Ali Vefa SAYRAÇ, Finike Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Yücel KURT ve hastane yöneticileri katılmıştır.

     Eğitimler; Kamu İdari Hizmetler Kamu Eğitim Ar/Ge Birim sorumlusu Uzman Aysun FİDAN, Sağlığın Geliştirilmesi Birim Sorumlusu Hemşire Nalan ÇAKILKAYA, S.B.Ü Antalya EAH Acil Tıp Kliniği Eğitim Görevlisi Doç. Dr. Nalan KOZACI, Acil Tıp Uzmanı Dr. Mustafa AVCI, Acil Tıp Asistanı Dr. Mehmet UYNAZ, Psikologlar Hakan BULUT ve Ahmet ATALAY, Kepez D.H Acil Servis Sorumlu Hekimi Acil Tıp Uzmanı Dr. Selcan ENVER DİNÇ, Acil Tıp Uzmanı Dr. Ali TÜRKELİ,  Atatürk D.H Başhekimi Uzm. Dr. Ali Vefa SAYRAÇ, Acil Tıp Uzmanı Dr. Savaş ARSLAN, ALKÜ Alanya EAH Acil Tıp Uzmanı Dr. Mehpare ÇAMLIBEL ve S. Memuru Sinan AKTAŞ tarafından verilmektedir.

     Acil servislerde çalışan tüm personele (tabip, hemşire, ebe, tıbbi sekreter, güvenlik, danışma vs.) yönelik etkili iletişim teknikleri konusunda eğitimler verilerek acil servislerde ağır şartlarda özveriyle çalışan personelin iletişim becerilerinin arttırılarak çalışma barışının üst düzeye çıkarılması planlanmaktadır.

     Acil olarak hastaneye başvuran hasta ve yakınlarının içinde bulundukları travmatik durumdan dolayı ajitasyona daha yatkın olmaları sebebiyle acil servis çalışanlarının şiddete daha çok maruz kaldığının göz önünde bulundurulması sonucu gerçekleştirilen “Acil Servilerde İletişim Eğitimi” nin hasta ve çalışanlarımız arasındaki iletişimi güçlendireceği düşünülmektedir.

 

Duyuruya Ait Diğer Resimler